Előtérben a sós snack és a hazai snack fogyasztás

2018.07.18

Szilágyi Tamás, a Szimita-Trade Kft. ügyvezető tulajdonosa interjút adott a TERMÉKMIX MAGAZINNAK. Az interjú témája egy magyarországi sós snack piaci körbetekintés volt, melynek cégünk, illetve a WHITE SNACK és FEHÉRTÓI CSEMEGE márkáink megkerülhetetlen szereplői.

 

A következőkben a Termékmix Magazin cikkéből olvashatnak részletet:

(forrás: TERMÉKMIX - 2018 júliusi szám)

 

Noha a magyar fogyasztók nem kifejezetten nassolósak, a nyári szezonban megnő a sós snack típusú termékek iránti kereslet. A megkérdezett gyártók és kereskedők szerint a fesztiválok és sportrendezvények idején nemcsak a hagyományos ízvilág, hanem az egzotikus ízek és a minőségi termékek felé hajlik a hazai snackfogyasztás.

 

Szurkolni nassolás közben az igazi


Annak ellenére, hogy a magyarok étkezési szokásai nem a nassoláson alapszanak, a Nielsen 2018 februárjában közölt felmérése szerint a fogyasztói kosárba leginkább kerülő tíz termék között a snack és chips előkelő helyet foglal el a ­feldolgozott hús, sör, sajt, üdítők, ásványvíz, kávé, gyümölcslevek, gyümölcsjoghurt és tejföl mellett.
Hazánkban a legnépszerűbb snacktípusokat, a burgonyachipset és a sóspálcikát is csak a lakosság alig több mint fele fogyasztja. A naponta snacket ropogtatók aránya pedig még a fél százalékot sem ér el – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet néhány évvel ezelőtti, 2015-ös átfogó felméréséből.
Kifejezetten jót tesz egy-egy fesztivál, sportesemény a forgalomnak. Növekvő forgalomra számítanak a gyártók és az áruházak a labdarúgó világbajnokság (vb) alatt, hiszen nemcsak a szurkolói termékekből, hanem a rágcsálnivalókból is számottevően több fogy ilyenkor egy átlagos időszakhoz képest Magyarországon.

 

(…)
 

Hűséges nassolók


A White Snack márkát gyártó Szimita-Trade Kft. ügyvezető tulajdonosa, Szilágyi Tamás szerint noha inkább sóssnack fogyasztók a magyarok, közel nem jelent akkora piacot, mint külföldön. A nassolási szokásokat nézve a magyar fogyasztók nagyrészt a hagyományos ízeket kedvelik, és ezekből fogyasztanak a legtöbbet.
„Tapasztalataim szerint a magyar fogyasztók odafigyelnek a minőségre, viszont érzékenyek a polci árra is. Ez a szempont két táborra osztja a fogyasztókat: valaki az árat tartja a legfontosabbnak, valaki a minőséget” – fűzte hozzá Szilágyi Tamás.
Az utóbbi évtizedben nagyot ugrott a sóssnack-típusok kínálata, számtalan íz, forma található a piacon, amelyek között sok felfedezni való van. A boltokban bő termékkínálat közül választhatnak a vásárlók.


„Mi azt tapasztaljuk, hogy talán néha el is vesznek a nagy választékban, és szívesen választják az ismerős, klasszikus snacktermékeket” – fogalmazott a Szimita-Trade Kft. ügyvezető tulajdonosa. Mint megtudtuk, ezért is lehet, hogy a White Snack márka egyik legnépszerűbb és legnagyobb mennyiségben eladott terméke a sós extrudált kukoricapehely. Az évtizedek óta tartó töretlen népszerűség egyik oka lehet a viszonylag kedvező ára, illetve hogy kisgyermek­kortól már szívesen kínálják vele a szülők gyermekei­ket, akik felnőttkorukban sem válnak meg tőle. A White Snack Snacky kukoricapehely sós, paradicsomos, baconos, ­hagymás-tejfölös, hagymás-sajtos ízekben is kapható. Legtöbbjük gluténmentes, a BIO White Snack Corn Stick (kukoricarúd) pedig glutén- és laktózmentes termék, ami a márka azon törekvését is jelképezi, hogy a Szimita-Trade régóta piacon lévő klasszikus snack- termékei megfeleljenek a bio nassolnivalókat keresők és a mentes jellemzőkkel bíró finomságokat keresők elvárásainak is.

 

Szezonok és ízvilágok


„A nagyobb sportesemények, fesztiválok alkalmával meg­figyelhető, hogy a fogyasztók többet nassolnak az átlagosnál, hisz nincs is annál jobb érzés, mintha a tv előtt ülve, szurkolva a kedvenc snackjeinket fogyaszthatjuk” – említette a Szimita-Trade ügyvezető tulajdonosa, hozzátéve, hogy ebben az időszakban nagyobb teret kapnak a pikáns és fűszeresebb ízvilágú termékek.


A White Snack 2018-ban új, innovatív, labdarúgó játékos formájú burgonya snack terméket dobott a piacra, nem titkoltan a labdarúgó-világbajnoksághoz időzítve. Mint megtudtuk, a White Snack Football Snack termék két különleges, pikáns ízben nyújt snackélményt: a paprikás és a hagymás-édes-chilis ízesítésű termékeket nemcsak a focirajongóknak ajánlják, hanem a burgonyasnack-alapízt és a pikáns ízeket kedvelőknek is.
„Az átlagos magyar vásárlók a magyaros ízvilágot meghatározó fűszerezéseket és a hagyományos formákat részesítik előnyben, hiszen Magyarországon nemcsak az íz, hanem a forma is meghatározó tényező a snackválasztás során” – említette Szilá­gyi Tamás. Az ügyvezető tulajdonos úgy tapasztalja, hogy egy új íz- és formavilág bevezetése nagyon nehéz a piacon, mert a vásárlók nehezen térnek el a megszokott íztől vagy márkától, illetve a nagy túlkínálat miatt a fogyasztók óvatosan bánnak az újdonságokkal. Viszont a mentes- és bio-termékek esetében az egészségtudatos fogyasztók hamarabb kipróbálják az új alapanyagokból (zöldséges, csicseriborsós, lencsés, quinoa) és különleges ízesítéssel készült White Snack-termékeket is.
Szilágyi Tamás elmondta, hogy a White Snack termékek egyik legnagyobb forgalmú terméke a sós és a paprikás extrudált kukoricapehely.


„A szintén viszonylag klasszikusnak számító burgonyasnack termékeink, gyümölcs ízű kukorica snackek és kakaós ízű reggelizőpelyhek is nagy részt képviselnek forgalmunkból” – hangsúlyozta az ügyvezető tulajdonos. Jellemző, hogy mindkét termékkategóriából az alapízekből van a legnagyobb fogyás, pl. sós, paprikás, baconös, hagymás-tejfölös és paradicsomos ízek. Azonban, mint megtudtuk, egyre nagyobb érdeklődést mutat a piac a mentes-, bio- és egészségesebb snackek iránt, így a cég forgalmában egyre nagyobb részt foglal el ezen termékekből való értékesítés, mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon. „Hamarosan egy, jelenleg a magyar boltokban még nem kapható újdonsággal jelenünk meg vásárlóink számára, a White Snack Micro Potato ­Snackünk mikrohullámú sütőben elkészíthető burgonyasnack lesz sós ízben” – közölte az ügyvezető tulajdonos.


„Tudatosan törekszünk arra, hogy termékfejlesztéseinkkel valamennyi allergént kizárjunk a gyártás folyamatából” – hangsúlyozta Szilágyi Tamás, megjegyezve, hogy nyitottak az újdonságokra és követik a táplálkozási trendeket, hogy a fogyasztók mindig olyan termékeket kaphassanak, amelyek nemcsak megfelelnek az ízlésüknek, de az étrendjükbe is jól beilleszthetők. Ennek megfelelően a már meglévő termékek összetevőit is folyamatosan cserélik, hogy glutén-, illetve laktózmentességet biztosítsanak a már jól ismert, széles körben fogyasztott, népszerű termékek esetében is.
A Szimita-Trade biotermékeinek köre folyamatosan bővül. Az ügyvezető tulajdonostól megtudtuk, hogy a 2018-as év újdonsága az új BIO termékcsalád három tagja. A White Snack BIO Lentil (lencsés), White Snack BIO Hummus (csicseriborsós), White Snack BIO Veggie (zöldséges) Snack termékek az egészségtudatos fogyasztók kedvencei. Amellett, hogy BIO (organikus) termék, glutén-, laktóz- és szójamentes, vegán termékek, napraforgóolajjal és tengeri sóval készültek. A White Snack Quinoa Snack szintén laktózmentes és vegán termék.

 

 

(TERMÉKMIX - 2018 júliusi szám)