Évente 30 millió csomag snacktermék egy testvérpártól

2018.07.31

A TERMÉKMIX MAGAZIN 2018. júliusi számában, Szilágyi Tamással, a Szimita-Trade Kft. ügyvezető tulajdonosával készült interjú. A cikk beszámol a cég fejlődéséről, termékfejlesztésiről, jövőbeli terveiről. Továbbá betekintést nyerhet abba, hogyan lett egy garázs méretű kisüzemből évente 30 millió csomag snacket készítő cég, s hogy mennyire fontos cégünk számára az egészségtudatos snackek gyártása.

 

Többnyire hazai alapanyagok felhasználásával készíti a legújabb, egészséges fogyasztási trendekhez illeszkedő snack termékeit a 100 százalékban magyar  tulajdonú családi vállalkozásként működő Szimita-Trade Kft. A cég White Snack és Fehértói Csemege márkáival és több üzletlánc saját márkás termékeivel is jelen van a hazai piacon, ezek legtöbbje allergénmentes gyártási eljárásokkal készül. Termékeik külföldön is kaphatók, de további cél az wxportpiacok bővítése. A Szimita-Trade Kft.-t vezető testvérpár egyik tagjával, Szilágyi Tamással beszélgettünk.

Szilágyi Tamás - Szimita-Trade Kft. ügyvezető tulajdonosa

» Magyar és családi vállalkozás, előny ez, vagy inkább hátrány?

Büszkék vagyunk arra, hogy a szüleinktől átvett családi vállalkozásban dolgozhatunk és továbbvihetjük, fejleszthetjük azt, amit ők elkezdtek. Úgy gondoljuk, hogy magyarországi viszonylatban ez előnyt jelent, hiszen ez partnereinknek és a vásárlóinknak garancia arra, hogy megbízható, jó minőségű terméket vehetnek le az üzletek polcairól. Hosszútávon ez mindenképpen előnyt jelent vállalkozásunknak. Emellett a jó minőségű snack termékek gyártása iránti elköteleződésünk az, ami cégünk fejlődési lendületét adja.
 
» Melyek voltak a cégfejlődés legfontosabb állomásai?

Fiatalkorunk óta minden feladatba ­betekintést engedtek a szüleink, mi pedig testvéremmel, Szilágyi Edittel részt vállaltunk azok elvégzésében. Ma is tulajdonos testvérpárként irányítjuk a vállalkozásunkat. Kezdetben egy garázs méretű kisüzemből, néhány fővel, 2–3 megye boltjait láttuk el. Jelenleg pedig 7000 négyzetméter nagyságú gyártó- és raktárterületen, kb. 70 fővel az ország egész területén és nemzetközi piacokon is jelen vannak termékeink.

Az első nagyobb bővülés oly módon következett be, hogy a szüleink kizárólag édesség nagykereskedések számára végeztek értékesítést, de azt tapasztaltuk, hogy partnereink száma évről-évre csökken annak eredményeként, hogy átrendeződés történt a bolttípusok között. Ezért 2008-ban elkezdtük az értékesítést a kiskereskedelmi hálózatok (CBA, REÁL, Privát, COOP) irányába is.

Valamint elvállaltuk az említett kereskedelmi hálózatok részére a saját márkás (SM) termékek gyártását és értékesítését bolti szinten, ami hamar meghozta a növekedés lehetőségét. Azóta is ebben a rendszerben dolgozunk, folyamatosan bővítve partnereink számát.
2010-től kezdtünk el saját márkás termékeket gyártani a diszkont hálózatok részére, amely jelentős termelésnövekedéssel járt együtt, és magával hozta a folyamatos hatékonyságnövelő beruházásokat.
white snack mentes tudatosnassolas termekeiA 2016-os év a következő meghatározó mérföldkő cégünk életében. Bevezettük az azóta folyamatosan erősödő ­WHITE SNACK márkánkat a piacra, illetve ebben az évben kezdtük meg a bio snacktermékeink gyártását. Nem sokkal később ezt követték a sült bio snackek is, majd a bio pattogatott kukorica gyártása. Ezen termékeket magyar snackgyártóként egyedüliként gyártjuk a magyar piacon.
Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a konvencionális termékeink is mentesek legyenek azoktól az allergénektől, melyek a legelterjedtebbek a vásárlóink körében.
 
» Hogyan látja a magyarországi snack piacot és hol van ebben a térben az Önök cégének a helye?

szimita tabla2Ma Magyarországon a snack piaci vásárlók két nagyobb részre oszthatók a keresett minőség és a termékek ára tekintetében. Egyrészt a jól ismert nemzet­közi márkákat kereső fogyasztókra, másrészt az alacsonyabb árfekvésű, jó minőségű termékeket keresőkre.
 
Cégünk nagy piaci pozíciót foglal el a jó minőséget és kedvező árakat kereső vásárlók piaci szegmensében. Ezáltal termékeink megtalálhatóak saját brandjeink, azaz a White Snack és Fehértói Csemege márkanevek alatt és számos üzletlánc saját márkás termékeként is.
Több, mint 20 éve állítunk elő sós és édes ízesített kukoricapelyheket és ízesített burgonyaszirom termékeket. Magyarországon több snackgyártó cég van, viszont a kereskedelmi területen való széles körű részvételnek, illetve a gyártásban való rugalmasságnak és sokszínűségnek köszönhetően egyediek vagyunk a piacon. Rövid határidővel akár nagy mennyiségű snack termékek legyártását és szállítását is tudjuk vállalni, multinacionális partnereink logisztikai, nagykereskedelmi központjait és a kiskereskedelmi hálózatok üzleteit is ki tudjuk szolgálni, ami egyedülálló a területünkön, a kiszállítást pedig saját fuvarszervezésben végezzük.
 
Büszkék vagyunk arra is, hogy a sós snack gyártók közül mi kínáljuk a legszélesebb választékot. Vevőink részére a már jól ismert és számos ízesítésben megtalálható kukoricapelyheken és burgonyaszirmokon túlmenően gyártunk puffasztott rizs terméket, popcornt, extrudált köles terméket; ezen felül lencsés, zöldséges, csicseriborsós, quinoás sült snackeket is. A felsoroltak közül számos termékünk bio változatban is megtalálható, és a mentes táplálkozási igényeknek is megfelel.
 
» Mik a rövidtávú terveik?

Rövidtávú terveink közé tartozik az üzemünk kapacitásának és hatékonyságának további növelése, mely az extrudált termékeink gyártó vonalaira irányul. Emellett az üzemünk teljes allergén mentessé történő átalakítása is fontos feladat a cégünknél. Termékfejlesztéseink folyamatosak, és olyan egyedi termékeken kísérletezünk, melyek nincsenek a magyar piacon.
 
» Tervezik-e a külföldi terjeszkedést?

Jelenleg is több országban vagyunk jelen: Szlovákiában, Romániában, Spanyolországban, Németországban, Szlovéniában és Hollandiában. Mindenképp bővíteni szeretnénk további országok felé is. Ezt a törekvést szolgálja az is, hogy több, mint két éve rendszeres résztvevők vagyunk nemzetközi kiállításokon: PLMA, ANUGA, SIAL, BIOFACH.
Az elmúlt évek termék- és csomagolásfejlesztései során is külön ügyeltünk arra, hogy termékeink exportképesek legyenek. Erre nagyon jó példa a ­White Snack BIO termékcsalád: Veggie, Lentil, Hummus.
Bizonyítja ezt, hogy a 2018-as, Amszterdamban megrendezett PLMA kiállításon a White Snack BIO Veggie snackünket több száz snack közül beválasztották a New Product Expo termékei közé.
 
» Mennyire fontos része a stratégiának a magyar jelleg és a hazai alapanyagok használata?

Cégünk többnyire magyar alapanyagokkal dolgozik. Csak azokat vásároljuk külföldről, melyek Magyarországon nem szerezhetőek be, vagy nem gyártják. Nagyon fontos a hazai alapanyagok használata, partnereink is ragaszkodnak a különböző védjegyek (Magyar Termék, Hazai Termék és Hazai Feldolgozású Termék) használatához. Szeretnénk elérni, hogy hasonló kategóriájú termékeknél az üzletek is a magyar gyártók termékeit részesítsék előnyben.
 
» Mennyire fontos Önök számára az egészséges táplálkozás propagálása?

Természetesen nagyon fontos, termékkínálatunkban maximálisan megjelenik ez a törekvés. A „Nassolás szabadsága” szlogent azért választottuk, hogy kifejezzük: azok a vásárlók is nyugodtan ehetik a termékeinket, akik gluténmentes, laktózmentes, vagy vegán nasikat keresnek.
Másrészt kifejezi ez a szlogen a termék­kínálatunkat is, azt a szándékot, hogy igyekszünk innovatív módon mind ízben, mind alapanyagban új dolgokat nyújtani a vásárlóknak.
 
(Termékmix - 2018 július-augusztusi szám)